Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 14 juni 2020

SÖNDAG IGEN!!

Ekorrhjulet snurrar och jag hinner inte med!!



Ett evigt tittande på hur vädret ska bli, ångest för regn nu, höet måste hinna torka! 
Kanske, kanske imorgon eftermiddag kan vi samla det??...hoppas!!





Så skrämmande, hur lite pollinerande insekter det finns...vart är vi på väg??




Varken jordgubbar eller ny potatis blir det inte ifrån egen odling till midsommar! 






Men vad gör det...är så glad att det kommer, den som väntar på något gott....
Snacks gurkor, spenat, rädisor, sallad och salladslök skördas det!





Att man kan känna sig såå rik,  för det känner jag mig när jag äntligen har lyckats!!



Ja nu är det en väntan på att få in vinterfodret på hö skullen. 
Till midsommar blir det som vanligt, regn så klart!
Men du, det kan blåsa många vindar innan dess, så vi lever på hoppet...eller hur?
Ha en fin söndag 
Kram från Ingela 

1 kommentar:

  1. Ja tiden snurrar fort nu...som vanligt! Mycket ska man hinna och mycket att njuta av...och så de där dagarna som går undan. Ja sen gillar jag ju inte söndagar, du vet och då får jag INGENTING gjort ha ha. Ja livet är som det är!
    KRAM från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: