Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 3 juni 2020

EN TANKE, SÅ HÄR PÅ KVÄLLEN!

Funderade lite på det där med ord, när jag gick och tittade till djuren i kväll.



Det är så lätt att slänga ut en massa tomma ord på ett sms.
Ett ord ska visa sig, ha en mening!!...inte bara vara tomma ord!
Säger som ordspråket ” tala är silver, men tiga är guld!”
Mycket dyker upp i huvudet så här i kvällningen. 



Går vidare och kan du tänka dig att jag har skördat min första gurka.....sen ska vi inte tala om smaken, vidunderlig, ha, ha!!


Jag har nog ändå, åtminstone ett grönt finger!


Fästingar finns det gott om, så jag har varit och tagit min fjärde vaccination mot TBE. Ett måste då jag dagligen vistas ute i naturen.
Tänk om det även hade funnits vaccin mot Corona, så allt hade kunnat bli som vanligt 
Nu är det som det är och man får göra det bästa av situationen.
Ha det gott och var rädd om dig.
Kram från Ingela

1 kommentar:

  1. Ord ja...lätt att missförstå. Speciellt på sms. Ibland tänker jag på tiden när man skrev brev...gör någon det nu för tiden?? Har du redan skördat gurka????? Nä nu får jag snabba på :)
    Bästa kramen från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: