Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 28 juni 2020

KATTEN OCH JAG

Jag fick sällskap på min runda i ulltottarnas hage, när jag skulle titta till dom. Fyra ögon ser ju bättre än två, om det sedan även gäller en liten katts??


Allt väl där ute i hagen...lika skönt varje gång som det är så!


Regn tyngda moln seglade  förbi i kanterna, jag tror nästan att de skrattade åt oss, som hallucinerar om regn! Så torrt.. ingen återväxt ute i hagarna!





Tänk att det faktiskt kom lite regn, när jag sitter och skriver detta...inte mycket, men ändå!!



Jag och katten tycker att helgen ändå, har varit riktigt skön. Tagit upp de första potatisen, skördat både chili, sallad, salladslök, gurka och jordgubbar. Vilat i hängmattan mellan varven.
Så stolt att kunna vara lite självförsörjande på grönsaker också, trodde aldrig att jag skulle lyckas!






Myser tillsammans med katten ute i lusthuset. Snart har denna söndagen gått och en hel ny orörd vecka har vi framför oss!


Ha ett skönt slut på söndagen.
Kram från Ingela 

1 kommentar:

  1. Åhh så härliga bilder av din mysiga katt...jag saknar verkligen att ha katt. Men vägen är för nära här. Men jag har "andra" husdjur som MÅRD, HUGGORM, VILDKATTER osv osv...inte kul alls...
    Ha en fin söndagsväll!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Kommentar: