Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 24 juni 2020

HÄNGMATTA OCH KÖRSBÄR

Tänk om jag hade haft en liten undulat....lite vatten och frö så hade den varit glad!  
Jag hade kunnat ligga i hängmattan under björken och käkat körsbär. Men nu har jag ingen undulat...pust och stånk!!!



Istället för den där hägrande hängmattan, kånkar jag runt med åtskilliga liter vatten till törstiga djur. 


 Jisses Amanda...jag tror det kokade  inne i växthuset, minst fyrtio grader och törstiga växter.
Bära mera vatten!!



J tömmer ulltottarnas stall idag, fy vilket slit göra i denna värmen!


Vad jag längtar tills jag kan få slänga mig i hängmattan...bara ligga, gunga så där nätt.
Följa något enstaka moln, lyssna till fågelsång och höra ulltottarnas klingande bjällror i fjärran.


Imorgon ska det skyfflas in ny mull och läggas halm till ulltottarna.
Tänker mer och mer på den där undulaten, när jag kånkar runt här i värmen!


Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: