Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 16 juni 2020

NU SÅÅ!!

Nu när höet är i tryggt förvar, då ska månskensbonden här hålla semester.
Slut på ångesten över vädret, nu välkomnas både regn och sol!




Bara lata sig, ta dagen som den kommer...konstaterar att ogräset växer, hönshuset och huset behöver städas, ingen risk att det springer iväg. 
Oh!..vad trött jag blev av bara tanken, tror jag går ut och sätter mig i lusthuset. Jag har semester, hi, hi!!








Ulltottarna kan inte längre ta sig in i trädgårdslandet och festa på grönsakerna. Men är man en liten pytta är det bara till att dra in magen....inga staket i världen håller henne ute!! Hi, hi!!



Snart midsommar, sillen är inlagd, äggen fixar hönsen, nubben ligger i frysen, potatisen och jordgubbarna inte mogna...snyft!
Jag som hade sådana visioner, inga köpta i år, men vad då??
  

Usch vill inte gå mot mörkare tider, den finaste tiden går alldeles för fort, så nu tänker jag ta vara på varje minut!
Samla sommar minnen, för att lägga i min ”må bra ask”, plocka fram dom, när höstvindarna viner runt stugknuten.
Ha nu en härlig sommar och njut av allt!
Kram från Ingela 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: