Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 10 juni 2020

PEDIKYR PÅ HÖNSEN

Dags för lite fotvård på hönsen!
Hur skulle jag på ett lätt sett, veta vem av de fyrtiofem som hade fått sin pedikyr?
Ett liten stänk av färg sprayen för djur skulle de få på stjärten.
Det där med en liten färg dutt, gick mindre bra! 


Jag fick istället lita på mitt goda minne hi,hi!!
Hur skulle det sett ut med fyrtiofem chock rosa höns strosandes omkring här ute på gården?


Alla...nåja på när två, fick sin pedikyr...men det tog sin tid! 


Kommande avkommor av dessa har packats och är nu på väg upp till norra Jämtland. Så nu samlar jag ägg som ska till Blekinge.
Lite kul är det, att det nu finns avkommor härifrån, lite varstans i Sverige.


Det ska bli riktigt fint väder i veckan som kommer och det innebär, att hagens gräs ska klippas.
Sedan kommer slit görat, att få in allt på höskullen!
Ha det gott!
Kram från Ingela 

1 kommentar:

  1. Pedikyr?? Och jag som trodde jag hade Sveriges mest bortskämda höns??! Hi hi...någon pedikyr har de inte fått än. Vad gör du då? Jag kan inte fånga eller hålla i mina höns än mindre ge dom fotvård! Lördag igen och solen strålar, tror jag ska vara lat denna dag o läsa en bok, äta gott och sova mycket!
    KRAM från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: