Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 8 april 2018

VAD ÄR NU DETTA??

Har väntat på våren, men vad är nu detta?
Sommarvärme?..ja det kan man väl säga, när temperaturen visar 31 grader i solen och 19 i skuggan!!.... lite väl häftigt så här utan vidare.



Ulltottarna höll sig i skuggan,förståndigt eller hur... för vem hade klätt sig i ulltröja en sådan här dag och lagt sig i solen? 



Det har tvättats för glatta livet, för det finns väl inget som går upp mot doften av luft torkad tvätt ... knappast!!



I väntan på att ladusvalorna ska anlända,njuter jag av synen på sädesärlorna där de trippar fram över ladugårdstaket med sina vippande stjärtar... så välkomna hit. 



Lite sena är Påskliljorna i år, men snart så är det ett hav av gult här!  





Nej så tokigt är det inte,  så att äppelträden här blommar, 
men ett par kvistar har jag lurat,till att blomma här inne i stugvärmen. 
Tänk att denna söndag har passerat, utan att jag ens  har märkt av det, det är väl pensionärslivet, där det kvittar om det är söndag eller måndag! 

Kram från mig som tar dagen som den kommer /Ingela 






1 kommentar:

  1. Ja igår var det minsann sommarvärme! Jag bara gick och pustade ha ha...mössan åkte av och skönt att få en liten dos sol. Det var länge sen :)
    Härliga bilder av dina ulltottar också.
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: