Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 30 april 2018

SISTA DAGEN MED GÄNGET!

Nu kommer den tiden då alla stickande insekter börjar att vaknar till liv... Usch !!

Tråkig tid för hästar med anlag för eksem.
Pjakkur här på gården tillhör tyvärr dem, är importerad hit ifrån Island, vilket gör att risken för att utveckla eksem är större! 
Jädrans skit!!!.... mycket lidande om man inte motar Olle i grind! 



Jag har laddat upp med sex eksem täcken, för att slippa tillbringa sommaren vid symaskinen!.....skönt!!!!  Då denna och jag inte har någon vidare  bra relation .. ha, ha!! 



Jag ryktar och ryktar av vinterpäls, det tar aldrig slut.
Lika leriga är de efter varje gång, för vad går upp mot en inpackning av jord efter en ryktning....inte mycket om du frågar dessa killarna!

Täcke och installning på nätterna är vad som gäller nu, allt för att förebygga. 



Likaså är det för hästarna som tidigare år, har haft fångkänning ...... inget betande i gräshage längre, tyvärr.....allt för deras bästa. 
De kommer inte till att gå svältfödda för det.... jag lovar!! 



Så det blev sista dagen tillsammans med gänget, min lilla flock är delad, vilket inte var populärt för denna killen.... ja livet kan tyckas hårt, även i hästvärlden!... eller hur Fari? 
Men ni ses igen till hösten, vilket jag inte tror kan vara till någon tröst, men du har ju småfolket hos dig vännen. 



Så valöborgsmäss har det inte blivit några brasor här hos oss .....för det blåser så att det står härliga omkring!!.... här gäller bara en sak "håll i hatten!!" 
Vi här på Liljegården önskar dig en fin valborgsmässoafton oavsett om det blir med en brasa eller utan! 
Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: