Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 17 april 2018

ULLTOTTARNAS BARNVAKT



Husses lille Lasse, har på allvar tagit på sig  att vara de små ulltottarnas barnvakt ..... de får klättra på honom och han ligger bara där helt kolugn. 



Vad är ett kosläpp, gemfört med ett får släpp?...... inte mycket om du frågar mig. 
Vilka glädje skutt de små kan göra, för att inte tala om farten de får upp när de jagar varandra ute i hagen. 
Härlig underhållning  här ute på landet! 




Nu har jag hunnit en bra bit på vägen av mitt projekt, men med lite hjälp av mannen och grävmaskinen.
Den sista biten fixade jag och spaden inte.



Envis är jag, men här fick jag ge upp. 
Bara till att röja upp och sedan på med ny frisk jord.....sedan bara det roliga kvar, inköp av mina rosor. 
Undrar om denna härliga krabaten som jag räddade ifrån grävmaskinens käftar, hade blivit en prins om jag hade provat?? ha, ha!! 



Väl kamouflerad är min lille prins som jag flyttade till ett säkrare ställe.
Ja mycket mer var det inte som hände, men jag var helnöjd med dagen. 
Så idag blir det till att fortsätta där vi slutade igår. 

Gör något bra av dagen, för som du vet så kommer den aldrig åter. Njut av det fina vädret. 

Kram från /Ingela 



2 kommentarer:

  1. Håller med! Vad är ett kosläpp mot ett ullsläpp hi hi...bästa! Ditt lilla projekt kommer att bli ljuvligt med alla rosor sen. Synd när man hyr, jag får inte ens plantera EN ros i rabatten men men...
    Härliga bilder och nu kör vi på med våren tycker jag!
    Glad kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Titti nu kör vi på med våren, rosor hos dig blir det kanske på ditt Öland....den som väntar på något gott...
      Vår kram till dig /Ingela

      Radera

Kommentar: