Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 24 april 2018

ÖGONBLICKEN


Det här med att kunna ta dagen som den kommer, inga tider att passa.... göra precis vad jag vill och när jag vill, så skönt !! 

Gå runt och skrota här hemma på gården  i stortröjan, om jag har lust till det. Fixa hos djuren, rota i jorden och bli  svart om händerna......för att trädgårdshandskarna ligger där de ligger!.... inget ovanligt när det gäller mig. 



Mysa ute hos mina små ulltottar, som växer så det knakar. Går det i denna takten... då är de snart lika stora som vår lille Lasse. 
Så det gäller att ta till vara ögonblicken och det kan du tro att jag gör. 



Saknar inte väckarklockans ilskna signal, vaknar istället till ljuset. 
Det passar mig mycket bättre, har aldrig varit riktigt vän med den där väckarklockan! 


Jag är ingen infödd lantis, har växt upp i stan .... men kände tidigt att stadslivet  inte var min grej. 
Ett val som jag aldrig har ångrat och vet du vad?..... det är bara tre/fyra mil till närmsta stad, så helt insnöad är jag inte!! 

Kram från mig /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: