Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 28 november 2017

SJÖSTÖVLAR, BRÖD OCH GULASCHSOPPA

Soppväder.... ännu en dag med regn, rena soppan här ute i hagarna. 
Hästarna och hundarna simmar snart omkring här ute, jag också för den delen. 
Mina ulltottar är banne mig inga "fårskallar" för de är  kloka nog att stanna inne, när vädret är som det är! 



Soppa blir det även här inne, men av ett bättre slag, mannen här lagar het gulaschsoppa.... och jag håller till ibland mjölpåsarna. 
Ett gott bröd är ett måste till soppan!    


Receptet har jag tagit  ifrån en receptbok,  som jag  hittade i en secondhand butik.... för inga pengar! 
Ja vet att det finns massvis med recept på nätet, men jag är väl lite gammeldags... som tycker om att sitta och bläddra ibland recepten. 
Ett supergott bröd med knaprig skorpa, saftigt och så där härligt segt inuti. 
Tog bild på receptet, ifall du skulle vara  pigg på att
prova det.  



Det doftar nu härligt här inne i köket, av både soppan och brödet. Det ska bli gott, men först ska jag gå ut och fodra djuren... då stövlar jag omkring i en helt annan soppa..lersoppa!
Ha det gott!
Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: