Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 13 november 2017

DET GÄLLER ATT SE LITE RESPEKTABEL UT NÄR HOVSLAGAREN KOMMER!

Men jag sticker inte under stol med att det är jäkligt skönt att rulla runt där  ute i dyngan.
Låt henne rykta av skiten, men när hovslagaren har varit här... då vet jag en som ska ta sig ett lååångt skönt gyttjebad igen! 



Ja, ja!! matte rykta du på, men jag tror att hovslagaren rent ut sagt "skiter i hur jag ser ut!" 

Igår kväll fick jag göra något som jag nu för tiden inte gör så ofta, "sätta väckarklockan till ringning!" Oh!! det kändes bra hårt att bli väckt av en ilsken signal, när jag sov som bäst! 
Hästarna skulle ju hinna äta frukost och ryktas av innan hovslagaren kom. 


Pjakkur stod redo och klar,när Eva punktlig som vanligt svängde in här på gården. 


Äldst först och småfolket till sist. 


Eva har fixat  hästarnas  hovar här nu i fem år och jag är så nöjd med ditt arbete .... så vi hoppas att du vill komma hit till oss i många år ännu.






Småfolket har stått och följt Evas arbete, så nu var det deras tur. 





Även jag hade ett par trevliga timmar ute i stallet, under tiden som Eva var här.




Både jag och hästarna önskar dig välkommen hit igen i januari Eva.  

Imorgon ska jag åter väckas ut av en ilsken ringsignal. 
Då ska halva styrkan ulltottar lastas och köras iväg.... jag vänjer mig aldrig vid detta, men det är ett måste. 
Jag får väl se detta som ett bevis på...  att jag älskar alla mina djur här på gården och då känns det, när vi måste skiljas. 

Ha en riktigt skön måndagskväll.  
Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: