Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 24 november 2017

HÄR STRESSAS DET INTE!

Är det klokt,att vi om precis en månad har  julafton? 
Jag har inte fixat en endaste julklapp, inte gjort kransarna till stalldörrarna, inte, inte,  ....osv.
Ingen stress för det, tänker istället på det som jag har gjort och nog är det en bättre känsla. 

Jag har lite andra värderingar på julen nu, än vad jag hade för tio år sedan.Då stod jag med en massa kakor och mat som inte blev uppätet, vem hade  lust att äta det efter jul?....inte jag!
Nu kör jag med lagom, när det gäller allt....Oh!gud så skönt.

Stoppar en chokladbit i munnen och tar det lugnt, jag hinner säkert med att både fixa julklappar och ett par stallkransar. 
Nu håller vi en skön och lugn helg. Fördärva nu inte din helg,  med att tänka på vad du inte har gjort, gläds istället åt allt du har gjort.   
Kram från Ingela 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: