Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 8 november 2017

LÅNGTUR!

 Igår sken solen så gott och min tanke var att jag skulle tagit en långtur med Eilifur. 
Men det blev istället att stängsla om en av hagarna med stålvajer och det tog sin lilla tid...men bra blev det! 
Sedan var det mörkt!... så det där med en ridtur, kunde jag bara glömma. 

Men idag blev turen av. 




Ja naturen har alltid öppet, det är väl fantastiskt... eller hur?
Det var  bara till att spana in vilken tur vi skulle ta! 

Även om vädret var grått så märktes detta inte av och turen blev lååång och härlig!

En nöjd ryttare och en svettig häst var det som kom hem. 


Här hemma i stallet väntar ulltottarna på frisören,  som skall komma hit imorgon för att fixa till frisyrerna och då måste de vara torra i pälsen.






Det här var lite av vad min dag innehöll. 
Kram Ingela 

2 kommentarer:

  1. Du har den bästa av världar bland ulltottar och islandshästar! Saknar min gamla sötnos med kritvit man och alla sköna turer på det karga öländska Alvaret...i ur och skur!
    Njut av helgen!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag utnyttjar dagarna så mycket jag kan... så gott att vara ledig, inget jobb att passa... bara njuta av dagen!
      Kan förstå din saknad av hästen, den ger oss en sådan frihetskänsla.
      Du får ha en riktigt skön helg Titti. Kram Ingela

      Radera

Kommentar: