Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 2 november 2017

JAG HAR INTE GÅTT I IDE.

Tiden har däremot rusat iväg, den gör ju det, då det ska fixas en del.... men nu är jag här!

Jag måste berätta att vi har fått en tjuv här på gården, vem denna är? 
Jo den här lilla tillsynes oskyldiga fröken har kommit underfund med om det ligger något ätbart uppe på köksbänken...då är det bara till att hoppa upp och ta det.... lätt som en plätt!!  
"Jädrans hund!!" 

 Nästa gång är det lammsteken som ligger där... så det blir till att plocka bort detta tjuvaktiga beteendet hos henne. 


Vi har tidigare haft en tjuvaktig hund.  Då vi en gång var bortbjudna och hade med oss hunden ... vad tror du att han då hittade på?.. jo han hoppade upp och tog oxfilén, som var tänkt att bjuda oss på....men dock inte på hunden!!.. som nöjt slickade sig om munnen och såg belåten ut! 
Det gick aldrig att få bort detta beteende hos honom, men med Estelle tror jag nog att det ska lyckas. 

Ha det gott, vi hörs imorgon. 
Kram Ingela 

2 kommentarer:

  1. Men söt som spunnet socker dock hi hi! Inte kan man bli sur på den oskyldiga uppsynen...
    Härligt inlägg och ljuvliga bilder. Önskar dig en skön fredag och mysig helg nu!
    Bästa kramen från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med om att det är svårt att bli sur på henne, när jag möter hennes blick.
      Önskar dig en härlig helg, med hopp om att vi får se solen.
      Kramar Ingela

      Radera

Kommentar: