Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 14 november 2017

LIVET GÅR VIDARE...

...här på gården för ulltottarna som har stannat kvar. 


Nu har årets betäckning för  ulltottarna börjat, så vår bagge "Ulle" har fullt upp med att hålla koll på om tjejerna här brunstar. 




Han har fått på sig  baggselen, som har en röd krita...jag kan då se när  tackan har blivit betäckt,  för då blir  hon röd på ryggen. Sedan kan jag räkna ut på ett ungefär när det har gått 145 dagar, då är det tid för henne att lamma. 




Det gäller ju för honom att inte missa festen!! 



Lasse vår kastrerade bagge får enbart bevittna festligheterna...lille Lasse man, livet är orättvist! 



Inte lätt att heta Lasse i betäckningstider. 



Du tycker kanske att det är hårt att jag skickar lammmen till slakt?
Jag kan väl säga som så, att jag har svårt med att vänja mig vid det, när det är tid.... men ett måste!  
Men jag äter kött och då känns det bra att äta kött som har haft det bra här hos oss på gården. 
Hur har djuret som du köper färdigt paketerat i butiken haft det?? 
Tror inte att det har blivit kliat under hakan som mina ulltottar blir dagligen....jag  älskar mina ulltottar.   







Ja det här var lite inne ifrån fårstallet idag
Ha det gott mina bloggvänner!
Kram till er alla från mig Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: