Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 14 oktober 2017

VIKTIG TRÄNING!!


Regn och rusk hindrade inte mig för att ge mig ut och träna  hundarna. Att kunna lägga sin hund på avstånd med visslings signal och handtecken, har man bra nytta av  bl.a. i farliga situationer som kan uppstå.


Visselpipan letades fram, sedan gav jag mig ut för att prova  utmaningen på henne, skulle hon fatta vad jag ville?....spännande!

Jodå hon fattade snart galoppen och efter ett tag kunde jag lägga henne på fem meters avstånd på signalen ifrån visselpipan och med en höjd arm.

Behöver väl knappast säga att jag blev överraskad av hennes snabba inlärnings förmåga....nu blir det till att öka avståndet dag för dag.


Nu ska vi hålla kväll och bara lata oss...en liten stund i alla fall innan hästarna ska hämtas in och katter/får ska utfodras....sedan!!!

Ha det gott!

Kram Ingela





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: