Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 27 oktober 2017

VARM CHOKLAD, VÄRMANDE OCH GOTT!


Fredag hela veckan lång,jag det känns nästan så och snart är oktober slut....fattar inte vart detta året har tagit vägen?
Det sägs att vi ska leva i nuet, jag undrar hur det är med det?...för det andas jul lite varstans, julpynt på hyllorna i butikerna  och veckomagasinen är spräng fyllda med allt som hör julen till! 
 Ja det är nog inte helt enkelt det där med att leva i nuet... jag faller själv dit då och då. 




Idag hade det verkligen  behövts vantar, då jag var ute och red.... fy fasen vad det var kallt om händerna, brrrr!!! 



En mugg med varm choklad, värmde gott, när jag kom in efter många timmar ute i skog och mark. 

Nu får vi inte missa att ställa tillbaka klockan natten mellan lördag och söndag.... då börjar vintern, ja vi får väl se hur det blir med vintervädret här i södra delarna av vårt avlånga land.

Kram Ingela 

1 kommentar:

  1. Vilka mysiga bilder! Ja just det klockan ja, får inte glömma det...
    Jul är det överallt i varenda affär! Lite förvirrande men det är väl bara att hänga på men juldagen vill jag ha VÅR igen! Så det så!
    Kramis från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: