Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 19 oktober 2017

INTE BARNFRITT MEN DJURFRITT!

Imorgon åker jag och dottern till deras "Badhotell" i Danmark....några bad blir det inte vid denna årstiden,då är jag en så kallad badkruka. Sitta och se ut över havet lär jag nöja mig med. 




Två dagars djurfritt det ska bli skönt, även om jag älskar alla djuren och lantlivet, så är det skönt att någon gång bara tänka på sig själva.... detta  händer inte så ofta. 



Kontroll människa som jag är, så planerar jag allt i minsta detalj,  vad djuren ska ha under dessa dagar. 
Hästarna får gå i lösdrift,det tackar de inte nej tack till, så det känns skönt. 
I stallgången står det rader av hökassar, så det är bara för mannen att fodra och vattna.



Typiskt att ett av bagglammen har gått och  blivit halt, då han antagligen har stångats med något annat bagglamm.
Även en tacka visar hälta, så det blev att fixa sjukbox för dessa två, så att de får vila upp sig. 
Ja du alltid händer det något. 




Lite smolk i bägaren är  det att åka, när jag har två i sjukboxen ...men mannen är ju hemma och har full koll på dom.

Jag ser verkligen fram emot en skön helg tillsammans med dottern, både mys och upplevelser lär det bli. 
Du får ha en härlig helg. 
Kram Ingela  

2 kommentarer:

  1. Härligt att få komma iväg en sväng! Njut nu av helgen och ha några sköna dagar...
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera
  2. Njut av helgen i Danmark!! Kramiz Lotta

    SvaraRadera

Kommentar: