Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 26 september 2024

Dagarna går!

 Jag gör klart inför hösten, den sista målningen i stallet måste bli klar innan det hinner att bli kallare. Eksemtäcken som ska tvättas och lagas, så att de är färdiga till nästa års användning. Jag hoppas att jag får minst  ännu ett par år, till tillsammans med min gamle goa häst, vågar inte tänka tanken ut, att det inte skulle bli så….om framtiden vet vi inget och väl är väl det. Det gäller att ta vara på varje dag tillsammans.


Pjakkur Gammelhästen är i behov för att klippas, men i detta blöta väder lär det få vänta. Så skönt för honom iallafall att få gå utan täcke och tillsammans med sina kompisar.

Förrådet till djuren ska fyllas på, ny halm till ulltottarna och hönshuset ska städas, ja så dagarna går. Har man gård med djur, då är man aldrig sysslolös.


Inget väder för att gå ut idag, vi stannar inne så kommer matte med gott hö till oss…. så kalla oss inte för dumma fårskallar. Vi vet hur en slipsten ska dras!





 Veterinär besök till Gammelhästen Pjakkur har det också blivit. Gamla hästar kan också få artros, precis som en annan, så nu har vi börjat på en behandlings plan för honom, för han ska inte gå och ha ont.


Igår hade vi veckomiddag och det är ju en av veckans höjdpunkter här på gården. Sedan vill jag också. hinna med att rida mer, det är bara vädret som kan sätta käppar i hjulet nu.



Jag vill så mycket, som att träffa en före detta arbetskollega, men dagarna går och tiden räcker liksom inte riktigt till. Det blir till att prioritera, våra barnbarnsbarn ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Våra nära och kära är ändå det viktigaste. Jag ska inte ha dåligt samvete för saker jag inte hinner med, för jag är liksom bara en vanlig människa och dygnet har inte fler timmar.

Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: