Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 4 september 2024

Höjdpunkten var spännande.

 Bra med hjälp här med djuren, då jag känner mig lite mörbultad efter ett fall ifrån hästen häromdagen. Ja så kan det gå när hästen blir skrämd.



Lite stolt är hon när hon ser hur glad jag blir för hennes hjälp. Lilla skruttan du är otrolig.


Hon som jag älskar att vara ute, så jag tror att hon somnade gott när hon kom hem….det tar att ha varit ute ifrån morgon till kväll.





Höjdpunkten gömde vi till sist, när vi skulle hämta ner halm uppe ifrån höloftet. För där uppe bor tomten,  han ligger och sover nu och har ett tjockt täcke av hö över sig. Hennes andra jul, när han delade ut julklapparna däruppe uppe, var lite läskig. Likaväl ska hon dit upp varje gång som hon är här, men nu har hon ändrat uppfattning och tycker att tomten är allt bra snäll. Vi sätter oss ner och jag berättar en historia om tomten, hon lyssnar intresserad till varje ord.


Tills att det plötsligt hörs ett ljud nere ifrån, av hästen som är inne, ” vad var det”, frågar hon?? Plötsligt blev det extra spännande!


Vi hade som vanligt en härlig dag tillsammans.

Kram/Ingela




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: