Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 23 september 2024

Slut på sommarvärmen??

 Efter två härliga dagar tillsammans med Aurora och Adam, är det dags att göra lite nytta.



Det känns verkligen i luften, att det snart är dags för sämre väder. Jojo men, väderleken visar massor med regn i veckan. Vi har varit bortskämda med rena sommarvärmen en bra tid, så inte konstigt att det slår om. Jag är så glad för att min lilla häst flock åter kan gå tillsammans och beta. Lika glada är hästarna att äntligen få sätta tänderna i grönt gräs. Det är bara till att hålla tummarna för att det inte blir något bakslag. Pjakkur eksemtäcke får jag ta av ikväll, nu när vi väntar regnväder.


Det är snart tid att få ulltottarna klippta, lille Bhää har fått riktiga rasta flätor… så det blir spännande att se honom klippt.


Den sista målningen i häst stallet hoppar jag över idag och tar istället en ridtur, nu när vädret tillåter det.


Ja små hönor, det gäller att utnyttja vädret, innan regnet kommer. Silkeshöns blir dy blöta vid regnväder, för deras fjäder dräkt är inte som alla andra höns, där regnet liksom bara rinner av som på en gås.





Jag hoppas att din start på veckan har blivit bra.
Kram/Ingela



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: