Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 17 september 2024

Äntligen!

 Efter en lång sommar utan att få sätta tänderna i saftigt gräs, är det tid nu för att börja släppa dom korta stunder på bete. Tala om, det var glada hästar som sprang ut, härligt att se deras glädje. 


De får nöja sig med en ogödslad hage, till att  börja med.


De hade då ingen lust med att lämna hagen efter en timmes tid. När de såg att jag kom för att hämta dom, då bar det iväg i galopp med den lilla Wilda i täten! Det var mindre roligt, tyckte jag!! 


Det är väl att strömmen är på, risk för att de annars hade forcerat grinden, när längtan hade blivit för stor efter att ha smakat på gräset. De förstår ju inte att det är för deras välmående, att vi skyndar långsamt.


Eilifur hade minskat något i omfång, jag mäter honom en gång i veckan för att se hur bantningen går. Har börjat att arbeta med honom ifrån marken, vilket han inte är riktigt med på. En timmes motion med mig på ryggen, blev det också.


Ja det är lite pyssel när man har fång benägna hästar och en häst som bantar….. men allting går. Gammelhästen Pjakkur som går ute med ulltottarna, kommer säkert att bli glad när de så småningom kan gå tillsammans allihopa.


Om en månads tid kan jag ta av eksemtäcket på Gammelhästen. Så skönt det då blir för honom, jobbigt att ha täcke på när det är varmt, men det är för att han ska må bra.



Kram/Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: