Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 4 september 2024

Phuuu!!!

 Phuu!..vilken värme vi har fått, jag höll på att flyta bort när jag mockade ute i hagen. Hönsen vägrar att gå ut, då är det varmt!!


Ulltottarna var ute en stund, för att festa på rönnbären som hade ramlat ner under natten. Sedan traskade de in igen i stallet, där det är något svalare.


Ja vi letar alla efter den eftertraktade skuggan. Väl iallafall att det inte håller i sig. Jag är då inte gjord för att vistas i denna värmen, tur att jag inte bor i tropikerna!

Onsdag idag, då är det som vanligt veckomiddag hos oss. Så det blir lite tid inne i köket, för att fixa till dagens ”meny.” Jag hann dock med att buda på en nät auktion, så snart trillar det in ett nytt paket… lika spännande varje gång. Snart är allt det som skulle målas här i köket klart. Det där med batteriljus är bra för en sådan som mig. Nu kan här vara tänt lite varstans och jag kan lugnt gå ut för att fodra djuren om kvällarna.

Du får ha en fin lill lördag.

Kram/Ingela



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: