Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 8 september 2024

Här växer det så att det knakar.

 

Aurora och jag planterade i våras ett par nät melons frö och varje gång hon är här, ska hon se hur de stora de har blivit. I denna värmen har de börjat växa så att det knakar, hjälp vart ska det sluta?? Ja det kan man fråga sig…ha, ha!!

Skämt åsido, nu är det tid för att samla frön till nästa års odlingar. Jag sorterar stockros frön ifrån de mörk röda, rosa och lilla frökapslarna, så klart även frön från luktärterna och frön ifrån salladen. 



Jag är rätt så trött på rosorna i rabatterna, omöjligt att rensa ogräs utan att få händerna fulla med taggar! Jag skulle hellre vilja ha rabatterna fulla med stockrosor, jag får se till våren, då kanske rosenbuskarna åker.


Det har varit alldeles för varmt för någon ridtur, men imorgon ska det bli svalare… då ser jag framemot en ridtur på självaste kungen. Jag hoppas att han tycker detsamma.



I mitten av september ska jag så smått börja vänja  hästarna att gå i gräshagen, efter att de har gått i grushagen hela sommaren. Jag skyndar väldigt långsamt med detta, för jag vill inte ha något bakslag som fång. Det är ju så här både hästarna och jagvill ha det.


Jag hoppas att du också har haft en bra helg.
Kram/Ingela








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: