Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 1 september 2024

Tror du att jag gillar att måla?

 Eilifur lille Eilifur…du är så duktig med din bantning. Imorgon ska du och jag ut på en långtur, motion är nyttigt för både dig och mig.



Väl att han har Mulle, för han är liksom bara luft för Fari ( kungen) och lilla Vilda. 




Det blev bara en liten stund i stallet idag, för jag fick en idé. När jag har fått något i huvudet, så finns det bara en väg och det är framåt…iväg för att skaffa färg. Nu ska golvklockan i köket äntligen få ny kostym. Jag avlutade den för många herrans år sedan, det var på den tiden då allting skulle lutas av. 


J.undrade om jag har startat en måleri firma? Förstår hans undran, för i sommar har det målats bord, stolar, spegel och nu klockan inne i min lilla målar ateljé!


Spegeln kostade inget, så lite färg blev priset för den. I stort sett det mesta här är loppis och auktionsfynd, så det har blivit en del som har fått nytt liv här hos oss genom åren. Så klart har  har allt fått ny kulör inne i målarateljén. Om jag gillar att måla…hur kan du undra det??



Ja allt här i köket har fått en sväng av min målar pensel, t.om. köksluckorna.


Du får ha en fin söndag, ja du förstår vad jag tänker syssla med förutom djuren.
Kram/Ingela


  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: