Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 28 maj 2024

Vildsvin och råttor!

 Det var som att krocka med en sten, när vildsvinet dök upp framför bilen. Förhoppningsvis hittade eftersöks hunden djuret. Fronten, skärmen och dörren på bilen tog smällen, men vi klarade oss helskinnade.


Lite nyplockat ogräs. Spraya lite hårspray på de utblommade maskros bollarna, det gör att de står fint i buketten.



Jag får väl se till att hinna gå på jakt efter damm råttorna idag. Dom är verkligen fertila de små liven, för de ynglar av sig som bara den!!


En lyckad jakt, men allt annat än rolig. 


Det finns så mycket annat som är roligare, men känslan alltså när det är gjort! Synd bara att det inte håller så länge, men det är härligt så länge det varar….si så där till imorgon. När man har en hund som just nu fäller, dansar det snart råttor omkring  på golven igen. Har man hund så får man leva med det!


Det blev lite nya blommor i fönsterna också, då jag tyckte att mina Mårbacka hade rent i vädret. Så nu får de toppas och stå på undantaget.


För ovanlighetens skull har jag tillbringat halva dagen inomhus och gjort lite nytta.


Jag känner mig nöjd med dagen trots allt.
Kram/Ingela 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: