Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 11 maj 2024

De står där så anspråkslösa och blyga…

….vid dikeskanten.




Violer, liljekonvaljer och vippärt, ja mångfalden är stor och så himla vackert! Inga mänskliga fingrar har varit med i spelet, det fixar naturen själv.



Igår inhandlades det lite sommar blommor till lilla verandan, det blev också en ampel blomma till veterinären som kommer hit och kastrerar Lille Bhää i veckan. Jag har en helt underbar veterinär som jag kan ringa närsomhelst, både för att få goda råd och för besök när det behövs. Så honom är jag rädd om.



Jag hann med att både plantera ut luktärts plantorna och rensa ogräs i stallrabatterna. Fixat lite i Lusthuset, nu står de sedvanliga Mårbacka pelargonerna där inne, så nu är det sommar på Liljegården!







Fler som gillar doften av sommar.



Idag rensas det varken ogräs eller planteras, jag ligger med feber under en filt.
Kram/Ingela












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: