Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 30 januari 2024

Så liten.

Dagarna går den ena efter den andra. Två födelsedagar har vi firat, det är ju alltid trevligt. Annars går dagarna med att skrota runt här på gården, här finns alltid att göra. Hästarna har blivit flyttade till ny hage och fåren har börjat med att gå ut små stunder…. vårkänslor kanske?





 


Att denna lilla människan, kan ta en så stor plats i mitt hjärta. Hon är så redig när det gäller allt här på gården.






Gott att ha en vän att luta sig mot, dessa två alltså!




Vi har så roligt tillsammans, så dagen går alldeles för fort! Hönsen blev överlyckliga när de fick komma ut medans hönshuset städades. Min lilla höns piga såg till att hönsen hölls sig i närheten.

Hann med att handla hönsfoder direkt från  möllan, får se hur länge sex fulla fodertunnor räcker, det går åt väldigt mycket mat nu när hönsen inte är ute.


Jag har petat ner purjolöks fröerna och melonplantorna måste jag snart plantera om. I år ska jag inte vara så kvick med att plantera ut dom, förra årets melon plantor tog frosten.

Kram/Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: