Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 14 januari 2024

Söndag igen!

 Hur många söndagar är det egentligen på en en vecka, först måndag och sedan söndag… ja så känns det åtminstone.


Min bagge Pontus ( den gråa )pockar också på uppmärksamheten, han är så otroligt snäll, har aldrig gjort antydningar till att stångas. Min förra bagge, han var livsfarlig, både J. och jag blev ner stångade av honom.
 Nu ligger han snäll och from som lammskinn på kökssoffan!!


Sista kärven för i år, men talgbollar och frön får de året om de små liven.


Vem kan motstå när de små sätter sig på fönster spröjsen och tittar bedjande in?


Ja du min söndag har gått, fastän att jag inte är speciellt glad för söndagar….fråga mig inte varför, för det vet jag egentligen inte.


Blev så sugen på semlor, så ett gäng kardemumma bullar bakades, så nu är årets första semlor avnjutna. Behöver kanske inte berätta att de satt som en smäck! 


Det är inte mycket snö kvar efter gårdagens regnväder. Frost på det idag, is överallt så det var bara skridskorna som saknades. Imorgon får vi rå om vårt lila barnbarnsbarn Aurora hela dagen, som vi längtar.

Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: