Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 1 januari 2024

Julen varar inte till påska.

 Nyårsaftonen är till enda, den blev lugn och skön. Den här lille höll sig vaken till tolv slaget, men systern däremot slocknade tidigare.



På Liljegården varar inte julen till påska, så idag har jag städat ut allt vad jul heter…. på när hyacinterna som får blomma färdigt. Nu vill jag välkomna ljuset, dagarna har ju faktiskt blivit ljusare, lite iallafall.



Butikerna ä fyllda med tulpaner, krispiga tulpaner är ju ett måste nu.



Tid att beställa fröer, iår ska jag så purjolök i tid, för det var inte lätt att plantera ut plantor som var tunna som sytrådar. Men det  blev till fina purjolökar av dom ändå jag skördar fortfarande!



Jag är så trött på pelargonerna som jag har sparat för att ta skott av. Så imorgon ska det beskäras och planteras här…. jag vet att det är tidigt, men det kan inte mer än misslyckas. 



Jag hoppas att du tittar in till mig imorgon.
Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: