Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 20 januari 2024

Lördag.

 Lördagen började som alla andra dagar. Fodra ulltottar, hästar, stallkatterna och hönsen. Färskare kan inte frukostäggen bli, hämtade direkt ifrån redena, känns lyxigt!


Restriktioner för fågelinfluensan och snö utanför, gör att hönsen får  nöja sig med att drömma om kommande tider, då de åter kan springa fritt här på gården. Det kommer en sommar även i år, även om den känns långt borta nu.






Jag sitter och funderar på hur jag ska få till en säng med sänghimmel till barnkammaren i mitt dockskåp. Barnbarnsbarnen Aurorna   och Adams sängar är redan klara. Det är så avkopplande att sätta sig en stund när tid finns, att såga, limma och måla….jag glömmer allt annat när jag ger mig in i miniatyr världen.


Kram/Ingela







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: