Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 7 januari 2024

Lite längre dagar.

Nog märks det om än lite, att dagen har blivit längre.



Det går ingen nöd på hönsen, de har det varmt och gott inne i hönshuset, trots kylan utomhus. Men de sneglar mot luckan ut när jag kommer in. Jag kan tänka mig att de längtar till våren och att alla restriktioner på att gå fritt tages bort. För livet för hönsen är att få gå fritt och sprätta….då mår dom gott!! 



Hönan Agda har en speciell plats i mitt hjärta,  trist bara att hon inte har kvar sin syster längre. Systern Anna blev tagen av höken. Visst kunde jag köpa några avels ägg av hennes ras….men nej, med tanke på att det alltid blir många tuppar.


Idag kollade jag igenom mina frö påsar, så jag vet  vad jag fattas för årets odling.



Sådde tomat, melon och stockros frö, så nu startar jag först med detta och hoppas på att fröna gror. 



Älskar stockrosor, men jag får aldrig dom att själv så sig i mina rabatter.




Hos dottern i Danmark växer de som ogräs….lite orättvist!


Dags att åter leva i nuet och njuta av fina vinterdagar.

Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: