Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 2 januari 2024

Vardagarna är härliga.

 Det är inte bara dagarna som swichar förbi, åren försvinner också i en himla fart. …. morgon och plötsligt kväll igen. 






Vardag igen det känns rätt skönt, även om rutinerna i stallet är de samma oavsett dag.


Hmm…somliga förtar sig inte, äter, vilar och gör inte så mycket annat. Tror jag vill bli en katt i mitt nästa liv.


Lugnt när jag öppnar dörren in till hönsen, men sedan startar orkestern…tupparna försöker överrösta varandra. Får nog ta hörselkåpor på i fortsättningen!!


Av det sista kläcket blev det tyvärr en massa tuppar, förstår inte varför manfolket ska vara över representerade i hönsvärlden??



Ulltottarna vägrade att lämna stallet idag, hujeda mig mig vad det blåste ute och minusgrader på det… kloka får som stannade inne. Så jag fick istället gå in och ge dom sitt knäckebröd.
Väl att baggen är super snäll, jag hade annars inte suttit i halmen med en bagge bakom mig.

Vår förra bagge var livsfarlig, jag och J. fick känna på att bli stångad. Nu när han ligger som ett skinn på kökssoffan är han from och snäll.
Kram/Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: