Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 16 januari 2024

Brrrr!!!

 Åter en morgon med tjugotvå minusgrader brrrr! Inte hade jag mage till att släppa ut hästarna i denna kylan. Så de fick sitt hö inne, där de kunde äta i lugn och ro.





Jag tror att de var rätt nöjda att ha fått stå inne i stallet under förmiddagen. 



Trots att solen visade sig ifrån sin bästa sida var det svinkallt tyckte jag, hästarna har vinterpäls så de verkar inte bry sig.



Lite godis i form av äppelbitar, då är jag populär.  Ulltottarna var inte ute någon längre stund idag, trots att de har en gosig päls, de är allt några fryse kallingar!!




Småfåglarna har det svårt i kylan.Jag hittade en liten talgoxe död och helt stelfrusen i hästarnas ligghall. Jag gör vad jag kan, fodrar dom tre gånger dagligen med solrosfrön, äpplen och talgbollar. 





Jag önskar att alla kunde haft ett par hönor, lättskötta små djur som inte fodrar så mycket men ger så mycket.



Tack och lov så fryser inte vattnet inne hos hönsen, där inne är det varmt och skönt. Att kunna gå in till dom och hämta ägg på morgonen, då känner jag mig rik. Det är inte vilka ägg som helst, de är lagda av lyckliga hönor.



Jag delar med mig av äggen till nära och kära och det uppskattas.




Hörde precis på nyheterna att vi ska få snö oväder imorgon med stark blåst….fryser redan!
Kram/Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: