Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 17 april 2022

TIPS PÅ HUR MAN MISSLYCKAS!

 Först var det persika trädet och nu även vindruvsplantan som sorkarna har haft fest på inne i växthuset! Så nu är det jag som ska iväg och köpa sork fällor!!


Har hunnit plantera två nya vindruvs plantor, så innan sorkarna hinner festa på dom måste fällor upp!! Frosten hann dock före trots vävduken… snyft!!


Jag ska nog syssla med något annat än odling….det hjälper tydligen inte att vara envis!!

J. har grävt ner potatis sätterna, potatis till midsommar?… kanske när J. har gjort jobbet!


Jag håller mig så långt borta som möjligt ifrån potatis odlingen.


Kunde inte motstå ett par syrénbuskar, så de fick åka med hem. Var jag ska plantera dom, ja det har jag som vanligt ingen aning om? De hade passat bra vid lusthuset, men då hade de blivit till godis för ulltottarna till hösten…så det går inte!! Djur och växter går liksom inte ihop, jag hittar väl så småningom ett ställe att plantera dom.


Vackra är de iallafall på bilden åtminstone, hur de blir här hos mig återstår att se!


Ja det här var lite glimtar ifrån trädgårdsmästaren på Liljegården ha,ha…..men envis är hon!!!

Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: