Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 28 april 2022

RABARBER OCH SURA HÖNOR!


 Åter en natt med frost! Rabarbern verkar inte bry sig om frosten, så snart blir det  rabarber paj…Mmm så gott!!


Ännu en vindruva planta har gett upp ute i växthuset, jag ger snart upp kampen mot  sorkarna! J. har nu grävt ut en halv meter jord, har även lagt svetsnät i botten och upp mot kanterna. Nu behövs det reella tänder om de ska kunna ta sig in, men det är några listiga sorkar de där… så vem vet?

Glad för att åtminstone  Ramslöken trivs och förökar sig.




Ja rabatterna, de få jag har….ser allmänt besvärliga ut. Tog mig ett rejält tag i kragen och rensade  bort lite av ogräset….ja lite för annars lär jag få känna det i knät och ryggen inatt.





Jag har en hel drös med sur hönor i redena, jag är då inte populär när jag tar äggen….ett och annat nyp blir det.




J. sliter med veden, så han lär inte frysa!

Ja du, ungefär så här såg det ut här idag på Liljegården.

Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: