Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 29 april 2022

KALLT KAFFE!

 Ja så blir det ofta här, jag häller upp mitt kaffe sedan kommer annat emellan. Så glömmer jag kaffet, ingen risk att jag bränner tungan iallafall!!



Kom att tänka på att stockros fröna måste ner i jorden….så kaffet får vänta!!





En hel låda med sätt lök som vi fick av barnbarnet har åkt ner i jorden idag….lyckas det, så kommer vi att drunkna i lök 


Sol och värme, visst är det skönt. Massor av vatten går åt det åt till djuren nu, så styrketräning på gym vad är det?? Kom hit och bär vatten och på köpet får du massor med frisk lantluft!



Jag väntar på att får klipparen ska höra av sig, så att ulltottarna får av sig vinter pälsen. För de är allt lite för lurviga nu.
Hönsen här på gården har fått ett glädjande besked idag, för Jordbruksverket har släppt alla restriktioner!!
Så nu springer de åter omkring fria och lyckliga. Det har varit drygt för dom, att enbart vara inne sedan oktober. 
Så nu firas det med dunder och brak inne hos hönsen i kväll!!

 Kram från Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: