Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 12 april 2021

UPP MED TUPPEN

 Vaknade innan väckarklockan skrällde....otroligt!               Ut i den tidiga morgon luften och in i stallet där ett gäng väntade på frukosten. Någon häst gäspade sömnigt och undrade nog vad som stod på schemat idag?

Frukosten skulle  ju vara uppäten, innan de skulle prova ut vår skorna.För idag väntade vi på vår hovslagare och hon är punktlig, så se till att äta mina vänner!


Hur ser du ut Pjakkur?....har någon permanentat din pannlugg, gamle gossen du är så söt med dina lockar.



Så klart blev både jag och hästarna helnöjda med vår hovslagares arbete.           Trodde jag skulle hunnit ryktat alla hästarna ikväll, men imorgon ny dag och då fixar jag det istället.


Tiden gick istället åt att slåss med symaskinen, jag har liksom svårt att komma överens med den.                 Nu har jag landat i soffan och tänker inte göra mer idag. Symaskinen tog den sista energin.

Kram från Ingela 



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: