Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 5 april 2021

SÅ HAR DET VARIT PÅSK!

April väder med både sol, isiga vindar och gråväder. Städat ute i lusthuset, så nu är det bara pelargonerna som fattas där inne....men med frost om nätterna, får det vänta.



Blev sugen på att köpa pelargoner, men hejdade mig och fick istället planterat skott av pelargonerna jag sparat sedan i höstas. 

Tomat fröna som jag kall sådde ute i växthuset, visar sig nu som små skira skott. Inget som jag, utan gröna fingrar hade vågat  hoppas på.

Små ulltottar har det fötts här i påsken, lika underbart varje gång.



Jag hade bestämt att det inte skulle  kläckas några kycklingar här i hönshuset i år.  En av hönorna tyckte då rakt inte som mig och hade samlat en hög med ägg under redena....så nu ligger hon där nöjd och belåten på sina ägg. Så kan det gå!!!


Så det kommer så småningom trots allt, att titta fram små dunbollar ute hos hönsen!



Det har varit en lugn och skön påsk helg....

Kram från Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: