Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 21 april 2021

JAG BLEV MED VINDRUVS PLANTA

 Oj!!....hur gick detta till??


Jag tog en sväng inom  handelsträdgården, för att se om de hade gurkplantor....men för tidigt.

Plötsligt stod jag där med en  en vindruvs planta istället. Lite snopet, vad hände och hur gick detta till?.... hade då rakt ingen tanke på vindruvor!!


Jag får akta mig nästa gång när jag ska hämta den där gurkplantan, jag vet ju inte vad jag kommer hem med!!
Hur som helst, nu är jag ägare till en vindruvsplanta i växthuset!


Nu har dessa äntligen kommit igång med att värpa, efter ett mycket långt uppehåll.
Deras ägg fantastiska både i utseende och smak...rikedom att kunna gå ut och hämta in dessa frukostägg på morgonen.


Jag har fixar och donat ute i hönshuset, för det väntas smått. Så nu står barnkammaren färdig, det är bara dunbollarna som fattas 


Lite nyfikna blickar!!
Lika nyfiken är jag, på vad... som ska titta fram där under hönan.
Kram från Ingela 



1 kommentar:

  1. Jamen jag blev med vindruvsplanta idag också!! Skulle köpa en kiwiplanta men valde vindruva! Och jag har ingen aning om hur jag ska plantera eller göra med den hi hi...
    Men vilka vackra ägg! Vad är det för sort på hönan?
    Mysig barnkammare du har fixat åt de fjädriga :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: