Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 15 april 2021

TORSDAG REDAN?

Frostnätterna fortsätter här i Skåne. Det kliar i fingrarna, jag vill börja så i mina pallkragar och plantera i växthuset. 





Ska försöka att inte köpa på mig en massa växter som det blev förra året.
Då höll växthuset på att sprängas av tomatplantor, olika gurkor, chili, paprika och några plantor av physalis.
Förhoppningsvis har jag väl blivit lite klokare?



Om en vecka ska det förhoppningsvis kläckas små dunbollar under hönorna i hönshuset. Lika fantastiskt och spännande varje gång, när det ska titta ut nya små dunbollar ur äggen.



Av mina svarta kopparmaraner blir det inte några avkommor, då  tupp saknas....men vilka ägg de lägger. Jag tror nästan att det är Kinderägg som jag plockar från redena.

Dax att ta itu med dagen här på gården. Sysslolös vad är det??...hi,hi!

Ha en härlig torsdag.

Kram från Ingela 

1 kommentar:

  1. Ja samma visa varje år :) Alldeles för mycket plantor men men...
    Härliga bilder och jag önskar dig en mysig lördag Ingela!
    Kram från ett blåsigt Öland & Titti

    SvaraRadera

Kommentar: