Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 24 april 2021

INGEN BRA TRÄDGÅRDSMÄSTARE.

 Tog ett styrketag och rensade i det som mera liknar en ogräs än rosenrabatt. Förbaskat mycket taggar och lika många fula ord kom det ur munnen, när de stack mig både här och där....inga handskar på som vanligt!!


Jag hade sått mina favorit tomater ”Romantica” och dumt nog hade jag planterat ut de i växthuset. Nattens frost tog alla plantorna...efter klok, men vad hjälper det?  




I slutet på veckan, då ska lockarna falla på ulltottarna, för då kommer vår får klippare hit. Ett och annat blåmärke lär jag få, då jag är den som ska fånga in ulltotten som står på tur att friseras.



Som du har förstått, är jag ingen vidare trädgårdsmästare. Jag har ingen aning om när det är dax att klippa rosor, men nu är det gjort. Det blir kanske samma slut för de som för tomatplantorna?? 


Men påskliljor har jag, så de får jag glädjas åt. Slokörad får jag göra ett besök hos en som kan det där med växter och inhandla några nya tomat plantor.  
Ha en skön och lat lördagskväll.
Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: