Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 18 april 2021

LITE LÄNGRE VÅR!

 Varför kan jag inte lära mig, att det finns något som heter handskar. Tänker på det, när jag står där med svarta händer.... men vad hjälper det??


Det finns något som heter tvål och vatten, så det blir bra. Jag har med hjälp av J. fått grävt upp alla sparris plantorna, jisses vilka rötter!                                Nu är de i nya( ja gamla) pallkragar, så bara till att vänta och se.



Våren är härlig, men skulle varit dubbel så lång....ska så mycket och vill lite till!
Idag åkte potatisen i jorden check!!

Det är så lätt att bli hängande hos ulltottarna när jag går förbi hagen.
De små ulltottarna är så fulla av energi nu och står verkligen för underhållningen här på gården.


 Nu står alla påskliljorna här i full blom, likt ett gult hav....hur jag nu kan jämföra ett hav med färgen gult??






Jag längtar så till torsdag och hoppas så på, att det kläcks några små silkesbollar under hönan.
Det är flera av hönorna som också längtar efter egna små, de ligger i redena och surar när jag tar äggen.


Två som tar dagen som den kommer, inga måsten bara äta och ligga och slöa! Jag tror att jag vill bli en stallkatt i mitt nästa liv!



Njut av solen!
Kram Ingela 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: