Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 16 maj 2020

PYJAMAS PÅ OCH AV!

Det ruggiga vädret fortsätter, så mina plantor får på sig pyjamas på natten, ett evigt av och på!!
Rädda vad som räddas kan.



Jag håller på att bli knäpp på fyra lamm, som gång på gång...tar sig ut ifrån hagen!!
Saken blir inte bättre av att vi inte hittar var de tar sig ut??


Söta javisst, när de befinner sig på rätt sida!!
Jag har två här, som gillar när de har tagit sig ut, för då får de nöjet med att valla in dom!


Kvällsrundorna med hundarna är trots kylan underbara, så mycket vackert i dikeskanten och höra gökens ropande någonstans i fjärran. 
Det gör att jag glömmer de förbaskade rymlingarna....lammen!




Tid att gå ut och ta på tomatplantorna sina pyjamasar, stänga om ulltottarna. Sist men inte minst, så hoppas jag på varmare väder!


En sak som är säker, någon bra tomatodlare lär jag aldrig bli!
Det blir säkerts till att köpa några nya plantor, för hälften av min odling, ser allt än annat bra ut.
Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: