Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 8 maj 2020

BÅDE TRÄDGÅRDSMÄSTARE OCH DJURSKÖTARE

Vilka underbara dagar, med  sol och värme!




Jag har planterat och sått, så himla kul.
Persikoträdet som jag har planterade i drivhuset har fått rosa små knoppar...jag hoppas på att de slår ut.


Trädgårdsland och alla djuren, här råder det  då ingen tristess.


Jag har svårt med att begränsa mig i mitt odlande, brysselkål, broccoli har fått växt tunnlar. Har provat att odla utan tunnlar tidigare ,då blev det kalas för kålfjärilslarverna....det misstaget gör jag inte om!

En halv dag med trädgårdsarbete, känns i ryggen.
Men en tur på hästryggen, rättar till det igen.



Inne i hönshuset är det full fart på de små silkesbollarna, tolv stycken till antal...de ser ut till att gilla livet!



Efter en heldag utomhus, är det rätt så skönt att sätta sig ner och  göra ingenting!
Kram från mig Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: