Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 19 maj 2020

MÖRDAR SNIGELNS MARDRÖM

Massvis med ull fick jag av mina ulltottar, när de blev klippta igår.



Lille Lasse väntade tålmodigt på sin tur, tror att han tyckte det skulle bli skönt att bli av med pälsen, nu när det ska bli varmare.


Vilja var inte lika tålmodig, hon saknade sina lamm så klart!
Lammen klipps inte så de får inte följa med till frisörens väntrum.



Lite skamsen, när ullen hade åkt av, var han allt!

Vad jag ska göra med all ullen?
Jag tänker varken spinna eller tova den.
Jag tänker lägga den runtomkring pallkragarna och i trädgårdslandet....tokig tänker du!!!
Mina grönsaker tänker jag inte odla till mördarsniglarna.
Så de blir istället sura på mig, för inga sniglar krymper över ull och jag får ha mina odlingar ifred.
Ullen blir så småningom gödning åt jorden.
Kram från Ingela 



1 kommentar:

  1. Hi hi härligt o ulligt inlägg :) Ja tänk så mycket du kan göra med den ullen...
    Kramis från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: