Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 5 maj 2020

OPTIMISTEN ...

....ja det är jag, måste ju tro på mig själv!!



Växthuset på plats tack vare J:s insats, tack gubben!




Så nu börjar min spännande resa i självhushållning hi ,hi optimisten har talat!



Hoppet finns, för nu börjar det spira. Kanske jag iallafall, har en eller två gröna fingrar ändå???


Någon värme är det då rakt inte, så jag kan förstå att det mesta håller sig kvar där nere i jorden. Jag själva små huttrar, när jag går runt och håller koll på om något nytt har vågat sig upp.


Inhägnat trädgårdsland?....ja det trodde vi! Är man en liten silkesboll finns det inga  hinder!


Något som växer trots kylan är det  hatade ogräset, så det är bara till att ta fram mördarinstinkten och gå i krig med det!!!
Optimist och envishet, är nog en bra kombination i mitt odlande hi,hi!!
Kram från optimisten/ Ingela 

1 kommentar:

  1. Hej optimisten!
    Ja här är en till :) Glad i hågen har jag sått får sent (som vanligt!) klena tomatsticklingar och ett virrvarr i växthuset av fröer och sticklingar. Men NÅT ska väl växa till sig hi hi...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: