Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 5 mars 2018

VÅRLÖKAR OCH VARM ENDA IN I SJÄLEN


Full snöstorm ute, brrrr!! 
Men av  vårlökarna och videkvistarna här på köksbordet, kan jag  väl  knappast bli något annat än varm enda in i själen min, längtans tid .... nog är det väl så?   Tanken på allt det underbara  som väntar oss, kan  göra mig så himla glad!



Påskliljorna som ligger där start klara under snön, ulltottarna som blir rundare och rundare om magarna. Om en sådär fyra veckor ska det förhoppningsvis skutta nya små ulltottar omkring igen här på gården..... underbar tid.




När jag tänker på allt detta, vad är väl då en snöstorm ?? 



Nu ska jag ut i snöstormen och försöka finna både bilen och vägen. 
Ha det gott  

Kram från mig /Ingela 

1 kommentar:

  1. Ja nu är det bara att bita ihop och elda i kylan! Så härlig bild på hästarna, dom trivs väl där i snön nu...
    Måndag igen, önskar dig en skön vintervecka!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: