Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 2 mars 2018

FRI SOM FÅGELN

Ja du!..  det har jag varit denna fredag. 

Härligt med vinterväder,men
fy sjutton vad jobbigt det är med att hugga hål i isen som bildas i djurens vatten både inne och ute. 
Fingrarna fryser till istappar!!... men jag ville ha vinter och det har jag fått, så varför klaga? 


Men jag fick fort upp värmen med att tömma fem häst boxar och fylla på med nytt spån. 


Har kört fredagsmys resten av dagen,med mysbyxorna på, en slarvig fläta hängande längs ryggen på en sådan där härligt stor tröja och en känsla av att vara fri som fågeln ... det var fredagsmys för mig. 




Försöka hinna med att se det som jag missade i veckan "Mandelmanns"!  
För att sedan som så många gånger förut, undra vart tog dagen vägen... ville så mycket, men hann så litet.    


Men jag behöver inte bekymra mig för vad jag skall fylla helgen med, den är redan fylld och lite till. 
Du får ha en härlig helg, njut av varje minut. 

Kram från mig /Ingela  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: